Sunday, January 11, 2009

亲爱的爸爸

不知不觉一个星期又过了...
又到了星期天...
可以说是一个星期内最鸟的一天...=.=

为什么呢?
没有原因...
-
没有上课..
呆在家里..
-
爸爸放假..
没有做工..
-
我不恨他..
但是他在..
-
就没娱乐..
没有电脑..
没得上网..
没有游戏..
-
只有书本..
只有报纸..
没有其他..
-
真得很显...
-
我很爱爸..
爸也爱我..
-
但是有时..
没有话题..
-
两人对话..
只有功课..
只有作业..
或者政治..
或者新闻..
-
很少话题...
-
每次找他..
就拿学费..
每次找我..
给零用钱..
-
有时真的..
对不起他..
-
对他说话..
跟他谈天..
能讲什么?
-
真的没有...
-
很多时候..
讨他开心..
真的很难..
-
他爱说笑..
有好笑的..
有无聊的..
-
讲话大声..
千里之外..
都听得见..
-
他爱体育..
每天早上..
都去晨跑..
有时礼拜..
全家去跑..
-
心地善良..
乐于助人..
为人诚恳..
聪明机警..
遗传到我..
-
但脾气差..
搞牛脾气..
性格固执..
性格保守..
有时还会..
不讲道理..
-
-
但是,他永远都是我的爸爸..
这是一个无法改变的事实...
-
爸,我永远都那么你!~
永远...永远..
-

当然,这个不是我爸爸...=.=

10 comments:

Y Ä N ° × said...

大川。
慢慢来,
你们会了解对方。
=)

ps/ 你没有小妹妹酱可爱!

Anonymous said...

lolz dc..
quite funny x)
but tatz ur dad
hope ur dad will 改观 bar

Da Chuan said...

lol..seriously tat's really my dad..
when small reli GG..
always kena hit xD
now better le lar..
but i reli cant entertain him..
i tell him jokes..
he say tat's weird..=.=

ah yik. said...

Dc...
你还好吧?
不要哭啊...
很难看...

Da Chuan said...

wah..hou yongsui leh u kaiyee xD
i just say only la..
suddenly feel so sorry to my dad..=/

loong said...

really gt some 感动。。。xD
ur father does lov u..just by diffrent way..=]

J.K-keep touch-

Alicia Cheng said...

C'mon , bridge the gap (: Or maybe both of you will get to understand each other in an exclusive way , who knows ? 'Time heals everything' , it was told by you. Cheer up (:

Da Chuan said...

seriously..
i know him VERY WELL..
but mayb he not know me very well la..xD
but seriously..
wat yiloong say is reli the truth..
my dad does love me..
but mayb he dunno tat the way he love me reli weird xD

hwayyean. said...

你看你`
弄到我哭T__T

很感动咯`
我跟我家人有代沟的`
不过我还是很爱他们^^

加油拉`大川=)

Christie Leong said...

geng lah. like that u also can write a poem out. jia you! when grow up be a song writer. HAHAHA.